
شمال
نمایش موقعیت منبسته است
قلعه تقریبا تخریب شده و چیز خاصی ازش نمونده ، ما هم چون وقت اضافه اورده بودیم و همه جای جزیره رو گشته بودیم رفتیم ، ولی از کنار قلعه بعد یکم پیاده روی به یه ساحل سخره ای رسیدیم و اون ورز یکم دریا مواج بود ، نشستیم برخورد موج و سخره رو تماشا کردیم و کلی عکس قشنگ گرفتیم . قشم خیلی قشنگه و در ساده ترین لوکیشن هاش میشه کلی تفریح کرد
یه محوطه تاریخی کوچیک البته زیبا رفتار حراست فوق العاده عالی بود
قلعه پرتغالی ها در جنوب ایران که در جزایر قشم و هرمز قرار دارند، یادگاری از اولین دوران استعمار در ایران هستند. پرتغالی ها یکی از اولین ملت هایی بودند که تحت نام «اکتشاف» شروع به سفر جنگی به کشورهای دیگر جهان کردند و با تصرف مناطق مختلف و ایجاد پایگاه های نظامی در آنها، قلمرو خود را گسترش دادند. هدف پرتغالی ها و پس از آنها اسپانیایی ها، انگلیسی ها، هلندی ها و دیگر کشورهای اروپایی بعدی از این اکتشاف که ما به آن استعمار میگوییم، به دست آوردن مناطق راهبردی و مهم از دید منابع طبیعی یا مسیرهای بازرگانی بوده است. پرتغال یکی از اولین کشورهایی بود که با تجهیز یک نیروی دریایی قدرتمند به مناطق بکر و دست نخورده بیرون اروپا حرکت کرد و از ضعف نظامی بومیان استفاده کرد و در آنها ساکن شد. از آمریکای جنوبی تا جنوب غربی آسیا، توسط نیروی دریایی پرتغال درنوردیده شد. جزیره هرمز دیگر جزیره کلیدی و راهبردی خلیج فارس است که پرتغالی ها برای کنترل هر چه بیشتر روی مسیرهای دریایی در ساحل آن قلعهای را ساختند که به (Fort of Our Lady of the Conception) مشهور است. در نمای قلعه پرتغالی های هرمز از سنگهای آبی رنگ استفاده شده تا با آبی دریای پیرامون جزیره استتار شود. با توجه به رنگ سرخ خاک جزیره هرمز، بخش داخلی جزیره به رنگ سرخ است. کلیسای این قلعه که دارای ۶ ستون مدور سنگی است، توسط اهالی تبدیل به آب انبار شده است و هنوز هم در آن آب وجود دارد. چند توپ جنگی نیز در محوطه قلعه به جا مانده است. طبقات زیرین قلعه به دلیل رسوبات ساحلی، در زیر ماسه های سرخ رنگ ساحل هرمز مدفون شده است. اما از بالای قلعه و مقر فرماندهی، میتوان تسلط چشمگیر آن بر روی جزیره و خلیج فارس را مشاهده کرد.
عالی بود توضیح شما ممنون
این قلعه که در حال تخریب می باشد و رسیدگی به آن نشده، برای عکاسی در هنگام غروب آفتاب لوکیشن خوبی داشت. شاید اگر رسیدگی بیشتری به ان میشد میتوانست برای جذب توریست و درامد زایی بهتر مورد استفاده قرار گیرد.محل قلعه در نزدیکی بندر قایق ها و به سهولت میسر است، قیمت ورودی برای هرنفر مبلغ ۵ هزار تومان میباشد. قسمت زیادی از قلعه به صورت تخریب شده قابل مشاهده است و قسمتهایی دیگر مثل آب انبار و ... هم دارای درب قفل شده می باشد که امکان ورود و بازدید را ندارد. شاید به خاطر خطر احتمال ریزش سنگها و یا دلیل دیگری... در هرصورت این قلعه نیز مانند بسیاری از جاذبه های گردشگری میتوانست محل خوبی برای جذب توریست شود مثلا وییوی از بالا به پایین رو به دریای ان میتوانست تراس خوبی برای یک رستوران دریایی باشد
زیبا
حیف نمیدون چرا رسیدگی نمیکنن برا باز سازی یا حداقل جلوگیری از تخریب طبیعی
شب ها محلی ها تو پارک بازارچه محلی میزارن و سرویس بهداشتی هم داره
ارزش دیدن دارد ،حتما ببینید
قلعه پرتغالیها سالها قبل داخل محوطه یه توپ قدیمی برجای مانده از پرتغالیها بود
نبوده بودجه براي بازسازي،مرمت و نگهداري ، مهمترين اثر استعمار غرب در ايران را نابود كرده ، ميراث فرهنگي بجاي ساير اموري كه بهش مربوط نمي شه سعي در حفظ قلعه پرتغالیهای قشم كه یادگار حضور پرتغالیها در خلیج فارس در اوایل قرن شانزدهم میلادی است. این دژ به فرمان آلفونسو د آلبوکرک ساخته شد تا راههای تجاری را کنترل کند. مردم بومی سالها در برابر اشغال مقاومت کردند تا سرانجام در دوره صفویان و با کمک نیروهای ایرانی و متحدانشان، قلعه آزاد شد. امروز این بنا روایتگر روزگار نبرد، استعمار و ایستادگی مردمان جنوب ایران است ، بپردازد
قلعه پرتغالی ها (مکانهای تاریخی) در جزیره قشم و خیابان قلعه ۵ واقع شده است. و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی پاساژ طلا و جواهر قشم و همچنین رستوران اربیان تی هاوس، پارک ساحلی هرمز، کانون فرهنگ جوانان قشم، بستنی نعمت و فروشگاه توفیق شاپ ( ادويه جات حاجی غلام) قرار گرفته است. همچنین با توجه به نظراتی که کاربران در اپلیکیشن نشان به این مکان دادهاند میتوان گفت این مکان یکی از اماکن دیدنی و تاریخی خوب این منطقه میباشد.