مکانی معنوی و سبک شدن روح و روان است
آستان مقدس سید علاءالدین حسین: زیارتگاه بسیار زیبایی بود در جنوب شرقی شیرازه مکان مقدسی داره جای با حالی بود . و یکی از بهترین جاها محسوب میشه .
مکانی ارام وعرفانی که حس وحال خاصی دارد ازاینجا پیاده میشه رفت شاهچراغ مسیرش به مسیر بین الحرمین معروفه حتما این مکان را زیارت کنید
یک گوشه خلوت، فارغ از دنیا در حرم حضرت سید علاالدین حسین "علیه السلام" شیراز
بسیار بسیارخیلی عالیست متشکرم
بارگاه حضرت حسین بن موسی در شیراز به «آستانه» مشهور است. مردم به سبب کراماتی که از این بقعه مبارک دیده اند، احترام ویژه ای برای آن قائل هستند. در بین ایام هفته، شب دوشنبه برای زیارت حضرت حسین بن موسی شب خاصی است. همچون مسجد جمکران در قم که شب های چهارشنبه از اقصی نقاط ایران در آنجا حضور می یابند، بارگاه نورانی این امامزاده در شبهای دوشنبه مملو از مریدان و شیفتگان آن حضرت است. ارادتمندان به این خاندان، شب های دوشنبه را تا صبح در این مکان مقدس بیتوته می کنند و به عبادت و راز و نیاز می پردازند.
جای بسیار خوب
به شیراز میشه اینجا آسّونه هست.
یه جای باصفا و خوش
سید علاء الدین حسین سید علاء الدین حسین مشهور به حسین موسی و حسین کوچک می باشد. وی برادر علی بن موسی الرضا و پسر موسی الکاظم است. حسین موسی در مسیر ورود به توس از شهر مدینه در شهر شیراز به وسیله ی سربازان مأمون در اواخر قرن دوم هجری به قتل رسیده است. آرامگاه سید علاء الدین حسین در دوره اتابکان مصادف با اواخر قرن هفتم یا اوایل قرن هشتم در محله آستانه جنوب شرقی بافت شیراز بنا شده است. در سال 1331 میرزا ابوالحسن خان ملقب به مشیر الملک بر فراز مقبره حسین موسی یک گنبد با اسکلت فلزی نصب نمود. گنبد آرامگاه به وسیله ی کاشی های معرق مزین شده است و بر روی زمینه آبی آن سوره مزمل به خط ثلث طلایی حکاکی شده است.
به نام خداوند رنگین کمان💔❤ سلام،،سید علاءالدین حسین بن موسی الکاظم علیه السلام، (برادر کوچکتر شاهچراغ) به سن سیزده سال بود و شهادت او بعد از تفرقه امامزادگان در شیراز در محله باغ قتلغ خان اتفاق افتاد.[۱] ابن جنید شیرازی در کتاب «تذکره هزار مزار» گوید: قتلغ خان در شیراز باغی داشت که باغبانش مردی دیندار و با مروت بود. باغبان در شب های جمعه در مکانی بلند نوری را مشاهده می کرد. قتلغ خان مالک این باغ نیز این نور را مشاهده کرد و دستور داد که محل مزبور را بررسی کنند. قبری یافتند؛ پس از باز کردن قبر، جسدی باعظمت و باشکوه یافتند. جسد در کمال شادابی و زیبایی بود. در یک دست صاحب جسد قرآن مجید و در دیگر دستش شمشیری قرار گرفته بود. با علامت و نشانه هایی دانستند که قبر متعلق به حسین بن موسی علیه السلام است. قتلغ خان آنگاه فرمان داد که قبه و بارگاهی عالی بر سر آن مقبره بنا کردند.»[۲] علامه مجلسی و فرصت الدوله شیرازی معتقدند که حضرت حسین بن موسی علیه السلام در همین باغ شهید شده، اما قبر ایشان در زمان صفویه آشکار گردید. ولی گزارش ابن جنید شیرازی به زمان حادثه نزدیکتر است. البته در شهرستان طبس بقعه ای است که مردم آن دیار معتقدند که متعلق به حسین بن موسی علیه السلام است، اما گزارش ها و حکایات موجود حاکی از این است که حسین بن موسی همراه برادرانش احمد بن موسی و محمد بن موسی علیهما السلام بوده و طبعا همزمان با آنها در شیراز به شهادت رسیده است. این احتمال نیز وجود دارد که در جریان هجوم به کاروان احمد بن موسی برادر خردسال ایشان گریخته و مخفی شده و بعدها در طبس از دنیا رفته باشد. پس از آشکار شدن قبر حسین بن موسی علیه السلام بارگاهی بر قبر ایشان برافراشته شد. با تحقیق و بررسی اوضاع قرن هفتم به بعد چنین نتیجه گیری می شود که برخی حاکمان فارس مردانی خیراندیش و صالح بوده اند. آنان احترام علماء و بزرگان دینی را پاس می داشتند و در آبادانی قبور ائمه دین و اولیاء سعی فراوان داشتند. لذا علیرغم جو حاکم بر ایران آن روز، شهر شیراز دارای موقعیت ویژه ای بوده است. علیرغم این که هنوز تشیع در اقلیت بودند، اما آنان توانستند در حفظ آثار امامزادگان اقدام های اساسی انجام دهند. پس از آشکار شدن قبر مطهر حسین بن موسی، هر روز بهتر از گذشته بارگاه او توسعه می یافت. تا این که «مردی به نام میرزا علی از مدینه به شیراز آمد و در شیراز مسکن گزید و بر سر قبر سید علاءالدین قبه و بارگاهی رفیع ساخت و املاک و باغ های زیادی را هم وقف آن کرد و پس از مرگ وی، تولیت موقوفه به دست پسرش میرزا نظام الملک که از وزرا بود، رسید و پس از او به نوادگانش منتقل شد. سلطان خلیل که از طرف شاه اسماعیل صفوی حاکم شیراز بود، در سال ۸۱۰ ه.ق این بقعه را تخریب و آن را تعمیر و تکمیل نمود.»[۳] پس از چندی به سبب زلزله ای که در شیراز رخ داد، گنبد و بارگاه این امامزاده جلیل القدر در معرض تخریب قرار گرفت که توسط مرحوم مشیرالملک (میرزا ابوالحسن خان) تجدید بنا گردید و رواق حرم را هم مرحوم قوام الملک (محمدرضا خان) آینه کاری نمود.[۴] حرم مطهر حسین بن موسی علیه السلام مربع شکل است، دور تا دور گنبد کتیبه است و سوره «هل اتی» بر آن نقش بسته است، هم اکنون طرحی به نام حرم تا حرم در دست اجراست. با تکمیل این طرح، حرم مطهر حسین بن موسی علیه السلام به حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام اتصال پیدا می کند. بارگاه حضرت حسین بن موسی در شیراز به «آستانه» مشهور است. مردم به سبب کراماتی که از این بقعه مبارک دیده اند، احترام ویژه ای برای آن قائل هستند. در بین ایام هفته، شب دوشنبه برای زیارت حضرت حسین بن موسی شب خاصی است. همچون مسجد جمکران در قم که شب های چهارشنبه از اقصی نقاط ایران در آنجا حضور می یابند، بارگاه نورانی این امامزاده در شبهای دوشنبه مملو از مریدان و شیفتگان آن حضرت است. ارادتمندان به این خاندان، شب های دوشنبه را تا صبح در این مکان مقدس بیتوته می کنند و به عبادت و راز و نیاز می پردازند. روایاتی از حسین بن موسی حسین بن موسی علیه السلام از راویان و محدثان موثق شیعه است. خبرگان روایت، به وثاقت او تصریح نموده و روایت های او را زینت بخش کتاب های خود کرده اند. در منظومه «نخبة المقال» اسامی راویان موثق به نظم کشیده شده است. در این منظومه درباره توثیق حسین بن موسی چنین مسطور است: ثُم ابن شاذویه قال "جش" ثقةٌ کذا الحسین "ظم" هو ابن صدقه. تشکر
بسیار خوب ، یازده شب تا اذان صبح بسته است .
امامزاده واجب التعظیم
امامزاده سید علاءالدین حسین (محل عبادت) در محله شاهچراغ - آستانه شیراز و خیابان آستانه واقع شده است. این مکان یکی از چهارده محل عبادت در محله شاهچراغ - آستانه شیراز میباشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند باغ موزه نارنجستان قوام و پاساژ امام رضا و همچنین گیم نت تیرازیس، نمایندگی شرکت پست ماهکس، هتل آستانه، مجتمع فرهنگی اقامتی امین ولایت و زورخانه آستانه قرار گرفته است. همچنین با توجه به نظراتی که کاربران در اپلیکیشن نشان به این مکان دادهاند میتوان گفت این مکان یکی از محلهای عبادت خوب این منطقه میباشد.